
Buraya kadar aykiri bir durum yok, ama unutmamak lazim: futbol artik daha modern. Modern futbolun modern hikayeleri de yazilmaya devam ediyor. Sponsorluk anlasmasinin 1. yili geride kalirken Stardard Chartered'in Liverpool'dan beklentileri sekillenmeye basladi. Bankanin yoneticisi Gavin Laws'in Associated Press'e aciklamalari:
"Liverpool'un Premier Lig dahilinde bizim icin yapabileceklerinin en onemlisi Asya'dan yabanci futbolculari takima kazandirmak. Park Ji-sung'un Manchester United icin neler yaptigini goruyoruz. Asya ve Orta Dogu'daki marketler cok milliyetci ve ulkelerinden gurur duyuyorlar. Maclar artik cok buyuk etkinlikler. Mesela, Dubai'den bir oyuncunun bir macta oynamasi artik butun Dubai'nin o maci izlemesi demek."
Dogru. Liverpool, takima seviye atlatacak Asyali futbolcular bulmak yerine Liverpool maclarini sponsorunun hedef marketi olan Dubai ve Asya'da birer etkinlik haline getirecek oyuncular almali. Sampiyonlar Ligi global ve gorkemli bir organizasyon. Futbol ulkesi dedigimiz Turkiye'de haftada 1 maci (Papatyam dizisinin olmadigi Sali gunuyse tabii) ancak izleyebiliyorken Amerika'da FoxSports her hafta 2 mac yayinliyor. Organizasyonun -maddi acidan da- kulupler icin cok cazibeli oldugunu biliyoruz. Bu acidan SC, Liverpool'un onumuzdeki sezon Sampiyonlar Ligi'den uzak kalacak olmasindan hosnut degildir heralde. Oyle mi? Gavin Laws'a gore pek de oyle degil:
"Bir sponspor olarak Sampiyonlar Ligi bizim icin onemli degil. Maclarin oynandigi saatlerde bizim ilgilendigimiz pazarlardaki insanlar yataklarinda uyuyor oluyorlar."
Evet! Asya'daki hic kimse dunyanin 1 numarali kulup turnuvasini onemsemiyor, cunku maclar oynanirken uyuyor oluyorlar. Hakikaten futbol artik cok modern..
No comments:
Post a Comment