Sunday, November 28, 2010

Sen Bana Birini Android #2


GS-BJK maci sonrasi Ntvspor'u takip ederken farkettim ki herkesin bir cifti var bu dunyada. Ornek mi? Yukaridaki resimdekiler mesela. Resmin sol karesindeki malumun. Sag karesindekinin hikayesi ilginc. Besiktas maci sonrasi Galatasaray baskani Adnan Polat'i stadyum disinda yakaliyorlar, taraftarin istifa tepkisini soruyorlar, adam da "Galatarasaylilik dustugunuz zaman aglamak demek degildir" diye cevapliyor. Tam o esnada bu sag karedeki arkadas beliriyor ve aglayarak (belki de ses tonu oyle bilmiyorum) "biz ne yapacagiz baskanim ya, her hafta para veriyoruz, yazik gunah degil mi bize, her hafta bilet parasi veriyorum ben ya, dogmamis cocugumun rizkini veriyorum ben ya, yazik gunah degil mi bu kiz hamile (karisindan bahsediyor), her hafta rizkimizi veriyoruz, her hafta 150-200 kagit para veriyoruz ya" diyor.

Ya arkadas manyak misin, dogmamis cocugunun rizkini maclara mi veriyorsun? Futbol bir oyun. Tabii ki takim taraftari olarak guzel futbol izlemek hakkindir. Saniyor musun ki Turkiye Super Fantastik Ligi'nde diger takimlar oyun kalitesi bakimindan GS'den ustunler. Bana gore GS bugunku macta BJK'dan cok daha iyi oynadi - zaten BJK da altmislarin futbolunu oynadi. Mesele zaten oyun kalitesi degil di mi, sonuc! Daha ozeti "yenilmek". Sen yenilmegi hazmedemiyorsan bi zahmet araya mesafe koy futbol OYUNu ile. Birak bu fanatizm islerini de her mac 200 TL verecegine bi banka hesabi acip cocugunun rizkini oraya yatir. Madem hesap sorabiliyorsun, bugun giden 3 puan icin aglayip Adnan Polat'a hesap soracagina, mactan birkac saat once "Haydarpasa Gari'ni yakarak ortadan kaldirma ve yerine otel dikme" projesini baslatanlara hesap sor. Futboldan zevk almayi beceremiyorsan (ki Turkiye'de oynanan futbolu dusununce zevk almak marifet gerektiriyor) bari bu les futbolu daha fazla kirletme.

Maalesef Turkiye'deki futbol seyircisinin buyuk cogunlugunu bu adamlar temsil ediyor. Bunun tribundeki turevleri de macin son 10-15 dakikasinda koltuklari soktuler - aferin size, maarifet!. Ele avuca sigdirilamayan Ridvan Dilmen bile BJK Konya ile berabere kalinca Schuster'in hucum futbolunu elestirirken, BJK dogru durust futbol oynamadan GS macini kazaninca "Schuster BJK icin bir sans" diyebiliyor. Turkiye'de onemli olan futbolun nasil oynandigi degil, tek gercek "YENMEK"! Siz boyle devam edin, Turk futbolunu avcunuzun icinde ufalayin, dogmamis cocuklarinizin rizkini maclara yatirin. Futbolu da hayatinizin merkezine koyup her maglubiyetten sonra hayata kusun, hayati kendinize ve cevrenizdekilere haram edin. Aglayan arkadasim, sen de bu kadar tantanaya artik kizinin adini Sabri koy.

5 comments:

Armağan said...

Beni GS cephesi açısından asıl rahatsız eden de Ali Turan'ın penaltıya sebebiyet veren hatasından sonra tribünün her top ayağına gelişindeki tepkisiydi.

Yahu daha dk. kaç? Her oyuncu değişikliği hakkı altın değerinde değil mi? Sırası mı şimdi?

Bu konuda bizim tribünde de Hakan ile benzeri durumlar yaşandı biliyosunuz ve bir grup da karşı çıktı maç esnasında tepki verenlere.

Armağan said...

Ayrıca, şimdi videoyu(http://www.youtube.com/watch?v=-5kfEsPz2v0&feature=player_embedded) izledim. Adnan Polat'ın morali ne kadar bozuk olursa olsun, o taraftara karşı tutumu hoşuma gitmedi.

Arda, sen taraftarı konu edinmişsin, gayet de güzel işlemişsin. Yaklaşımını hatalı bulmuyorum. Fakat ben de işin bu boyutuna dikkat çekmek istiyorum!

verne said...

Tr'deki baskan ve yoneticiler kulupleri babalarinin ciftligi gibi gorduklerinden bu tip tutumlar onlarin normlarinda olmasi gerektigi gibi.

Mesela dunku macta Gs taraftari yonetim istifa diye yirtinirken Tupcu Adnan Polat'a tavsiyelerde bulunuyordu. Muhtamelen soyle birsey soyledi: "adnancim, ben gectim bu yollardan, merak etme. seneye bi tassakli hoca bulur, 2 tane isimli oyuncu transfer edersin, ruzgar tersine doner. bizi daha buralardan zor indirirler oglum, icin rahat olsun."

Armağan said...

Evet o benim de dikkatimi çekti. Aynı şeyi düşünmediysem namerdim :)

Armağan said...

Konuyla ilgili olabileceğini düşündüğüm bir yazı için: http://targetstriker.blogspot.com/2010/11/ona-her-yer-deplasman.html