Sunday, August 2, 2009

Fenerbahce-Besiktas

Beklenen oldu ve Turkiye'nin super kupasinin ne kadar anlamsiz oldugu belgelendi. Super takim Fenerbahce'nin "superligi" Turkiye kupasini kazanmasindan mi, yoksa ligi sampiyon olarak tamamlamasindan mi? Adami tanimam ama Osman Tamburaci Besiktas sampiyon oldugu gun, 'bu sene de oynanmasin, boyle sey mi olur' demisti. E gorunen koy kilavuz istemez, Avrupa'nin super kupasi ayri iki kumenin birincileri arasinda oynaniyor. Bizde ise, maksat mac olsun...

Bu arada insanin aklina su da geliyor: Uzun maratonda ligi ikinci bitiren takimin kusuru nedir de, kupa finalisti oynuyor bu super kupa finalini?

Maca gelecek olursak, sanal reklam uygulamalari artik yeter dedirtiyor. Zamaninda bir Fulda reklami vardi, yandan kara bir panter girerdi ekrana.. Bir keresinde de rahmetli dedem 'Aaa kedi girdi sahaya' demisti.. Hos ayni dedem, Aston Villa-Trabzonspor macinda asagida gecen korner istatistigini skor sanip 5-2 degil be 6-3 diye bagirmisti. Adamcagiz tekrarlardaki golleri de gercek saniyormus. Bunlari niye mi anlatiyorum; e o anlamsiz Ersun Yanal resmi tribunlerde her gozuktugunde bunlar geciyor aklimdan da ondan... Bu maclari izleyen herkesin beyni ayni hizda calismiyor; maci izleyen kucuk bir futbolsever tribunlerdeki ufak tefek insanlarin arasinda kocaman Ersun Yanal'i gorup gercek sanabilir.. Sonra ne mi olur; Yugoslav faulu futbolumuza kazandiran bu adami gozunde buyutebilir.. Bunlara dikkat edilmeli...

Besiktas'imizi begendim.. Formalara bayildim.. Ama Fenerbahce'yi de begendim.. Umarim lig maclari da boyle keyifli ve futbol kalitesi yuksek olur..

Fenerbahce'de Kazim cikip Deivid girince 'aha yabanci sinirini astilar, aldik kupayi' diye dusundum. Bir saydim ki bizde daha fazla yabanci oyundaymis.. Sanirim durum 7-6 falandi..

Yusuf Simsek, Emre'nin belinin suyunu aldi, yetmedi, o suyu goturdu Vederson'un beline koydu.. Yusuf'u izlemek "neredeyse" Sergen'i izlemek kadar zevkli. Ama hep bir seyler eksik; bugun cozdum.. Sergen topu alinca biliyorduk ki kafa baska yerde, derken dislek cocugun suratle 'dur sunu rezil edeyim, sonra atlari ve kizlari dusunurum' deyisi gelirdi insanin gozunun onune, dunyanin en bicimsiz vucudu 1-2 saniye icin balet kadar kivrak, gercek bir sporcu kadar hirsli ve atletik olurdu... Topla vedalasirken sanki cebinden aycicegini cikarip cimlere comecekmis gibi bir ifade takinirdi ve izleyenlerin yuzunde anlamsiz bir gulumseme kalirdi... Ama Yusuf topcu, akli kazanmakta, mac icinde bizi hic guldurmuyor.. Yine de mac sonlarinda guldursun yeter...

Ernst ile Fink bana Scholes ile Butt'i hatirlatiyor.. Bu ikili istikrari yakalarsa 'Besiktas iyi oynamadan kazaniyor' hikayeleri ile hedefe yururuz... Cunku Turkiye'de iyi oynamak orta sahayi kilitlemekle olmaz, kanatlardan yabanci transferiniz bindirmeler yapmali, yabanci forvetiniz kaleye zorlama da olsa sut cekmeli, tartismali pozisyonlar yakalamali (bu cok onemli).. O zaman karsinizda demir gibi duran Anadolu takimi, hata yapmayip, sizi oynatmayip, kontradan atsa bile 'biz iyi oynadik' diyebilirsiniz...

Ferrari'yi herkes ovuyor ama ben cok begenmedim.. Kotu degil ama Zapo'yu apar topar yollatacak, cebine yillik 3-4M euro konacak topcu degil bence...

Tello, medyada yazildigi gibi yeni transferlerden az para almasini mi sorun ediyor bilmiyorum ama ilerleryen haftalarda basimiza bela olur.. En az 3 mac kart cezasi diyorum...

Bobo her zamanki gibi de Nobre de her zamanki gibi.. Yani Sampiyonlar Ligi'nde grubu 2 ya da 3. bitirecek takimin forveti degil... O zaman yapilacak sey acik; Bobo'yu kanat forvet degil ortada striker oynatirsin, kanata da Nihat-Holosko-Tello'dan birini koyarsin.. Ama Denizli'ye de hak veriyorum, bu ucluden hicbiri Nobre kadar istekli ve etkili olamadi bu macta...

Bizdeki zihniyeti en iyi aciklayan olaylardan biri: Dos Santos'a top geliyor, onundeki BJKli geri kostugu icin topu yana cekince calim atmis gibi oluyor ve tribunler ayakta.. Ustune spiker 'cok sik hareketler' deyiveriyor.. Yeni Brezilya'lilarin ikisini toplasaniz yarim Deivid etmez.. Ama Deivid'in kabahati daha sessiz bir transfer olmasi, ne milli ne bisey..

Fenerbahce'de kimseyi cok begenmedim, ama Onder bizim ataklari epey tikadi...

Ilk yazima son verirken buradan yetkililere sesleniyorum: Rustu BJK kalesini koruduguna gore ben de tek basima Rumeli Hisari'ni korumaya talibim!

No comments: