Friday, July 3, 2009

Foolish Games

Neyle alakali: Transformers
Laf ebeleri: Michael Bay, Megan Fox
Kaynak: Wall Street Journal


Daktilo Efekti Girer..

Transformers 2'nin cekimleri akabinde filmde Optimus Prime'in golgesinde kalan Megan Fox, Michael Bay'in ozel efektlerle artik fantazi yapacak derecede yakinlastigini ve oyunculuga ihanet ettigini belirtir. Bay, ses efektiyle derhal ayari verir: "M. daha 23 yasinda, sette sacma salak konusuyor, gozlerimi devirip sabrediyorum, daha buyuyecek..". M. diye hitap eder Fox'a, harflere ayiracak zamani yoktur, farkindadir ki o kadar vakitte Pearl Harbor 2'yi cekmesi isten bile degildir. Ayrica, M. hala cocuktur gozunde, cunku Amerika sinirlarinda olgunlasma yasi 40'tir. Fox dayanamaz, Eye Of the Tiger esliginde Jeep'ine atlar ve gece karanliginda yol alir. Apollo'yu, akabinde Bay'in 3. filmi Armageddon'u dusunur. Eye Of the Tiger dinlemektedir cunku Rocky serileri ile buyumustur, 16 yasinda ehliyet sinavini 4. denemesinde gectiginde egitmeni "sende kaplanin gozlerini gordum" demistir. 1 hafta sonra Entertainment Weekly'e roportaji ve zehir zemberek aciklamalari dusecektir: "Bu filmde afallayamam, butun kapilar bu calisma sonrasi sonuna kadar acildi ve Bay haricinde herkes hadisenin ozel effekten ibaret oldugunun farkinda!". 'Effekt' demistir, cunku Ingilizce'de efekt 'effect'tir. Iste bu aciklama sayesinde Bay, elindeki 'straight flush'i tamamlamistir (poker canavaridir Bay, Bad Boys'u poker masasinda cektigi hala konusulur). Cunku Transformers, Cybetron'dan gelen Autobot ve Decepticon'larin catismasini anlatir. Soz konusu robot kapismasidir ve Artifical Intelligence filmine inat robotlar duygusuzdur. Bay, kuruvaze konyakindan bir yudum alir ve noktayi koyar: "M. biraz daha minnettar olmali, onu coplukten cikardim, sayemde bogazindan sicak birseyler gecti, Will Smith ve Ben Affleck gibi onu da ben unlu yaptim!! BEN, BEN, BEEEN!!!!..". Cok ickilidir, yatistiginda agzindan su kelimeler dokulecektir; "Lanet olsun, aktor yaratma konusunda kralim", cunku Amerikan kulturu pohpohla(n)maya endekslidir..

No comments: