Isabel Lucas, pek cok -erkek- seyircinin salondan ayrilirken Transformers 2'den aklinda(!) kalan muhtemelen tek isimdi. Esasinda benzer etkiyi serinin ilk filminde Megan Fox ile yasamistik. Bu raslantiyi filmdeki yogun mekanik aksamin bunyedeki yan etkisi olarak paketleyip satanlar olacaktir. Bana kalirsa bu eserin sahibi, serinin yonetmeni Michael Bay (MB). MB, film piyasasina dahil olmadan once reklam sektorunde yer edinir ve Budweiser, Nike, Reebok, Victoria's Secret gibi buyuk firmalar icin tv reklamlari ceker. "Got milk?" reklam serisiyle kazandigi 2 buyuk odulu de cvsine vakit kaybetmeden ekler. M. Fox ve I. Lucas'la yasadigimiz deneyimin temeli de bu basarisina dayaniyor olmali.
Reklam filminde maksat urunu pazarlamak ve pazarlama sunuma dayali oldugu icin musterinin dikkatini cekecek en etkili yontem urunun gorsel imaji. Film senaryosunda MB icin pazarlanmasi gereken urun de kuskusuz senaryodaki kahramanlar. Yonetmen koltuguna oturdugu 7 filmden Armageddon ve Pearl Harbor reklam gelirlerindeki basarilarina ragmen '98 ve '01'deki Altın Ahududu Odulleri'nde en kotu film adayi oldular, MB ismi de en kotu yonetmen aday listesindeydi. Diger taraftan bu filmler vasitasiyla W. Smith, M. Lawrence, B. Affleck, J. Hartnett, K. Beckinsale ve M. Fox gibi zamanin unsuzleri piyasada buyuk sukse yapti -Megan Fox'u her tv munasebetimde karsimda gormekten baydim, evet mumkunmus. Cunku MB kafayi aktoru pazarlamaya kilitlemis ve birer marka yaratmisti.
MB'yi tanimam (bknz. Ahmet Cakar), 2. kez son derece sig ve anlamsiz bir blog entrysinde adinin ve tarzinin yer almasi da tamamen Isabel'in hatrina. Filmleri gibi adinin gectigi blog entrylerinin senaryolari da zayif oluyor. Zaten maksat Isabel'in filmden haciladigim fotografina dikkatlice bakmaniz ve googleyarak bulacaginiz diger fotolariyla arasindaki 1001 farki bulmaniz, yoksa kim takar MB'yi..
No comments:
Post a Comment