Sunday, October 24, 2010

Karman corman bir yazi...

Bence bugunku derbide futbola doyduk. Taraf olup heyecanla izleyenler ne der bilmem ama ben bir BJK'li olarak cok keyif aldim. Hep o Ispanya ligi maclarini izleyip 0-0 da bitse "ne top oynuyorlar arkadas" diye dusunen ben, bugun Digiturk'e verdigim her kurus helal olsun dedim.

Evet bizim (yerli) cocuklar yine goze batiyor, yine yeteneksizler, yine geri oynuyorlar, yine gerginler... FB'nin yerlileri gorece daha iyi. Gokhan topcu. Emre iyi ama anlamiyorum, Emre'nin derdi ne anlamiyorum. Mesela Ayhan'in sorunu ne onu da anlamiyorum. Fotograftaki pozisyonda Cana karti gorecek, hakemle konusuyor donup gidiyor. O sirada Ayhan hakemin koltuk altina dogru bagiriyor, haykiriyor, tukuruyor, kusuyor. Dikkat, yuzune bile degil hakemin! Asagilarda bir yerde, hakem de onun ustunden takiliyor. Bu olay o kadar uzun suruyor ki fotograftan olayin vahametini tam anlamak maalesef mumkun degil.



Emre'nin saha icindeki hareketlerini inceleyen psikologlar "Emre'nin ciddi sorunlari var, destek almali" demis. Adam bokuyla kavga ediyor. Hatali pas attiginda bile pas attigi adami azarlayabiliyor. Ama nasil gerilmesin? Sokakta onu goren GS'liler yukleniyor, belki sovuyor, FB'liler iyi oynuyor diye takimda gormekten memnun olsa da bayilmiyorlar. Bir yalniz adam. Oysa agresiflikle antipatikligi ayiran cizgi o kadar da ince degil. Vaktinde atip tutmasa Italya'ya giderken, dondugunde de pasa pasa oynayacak FB'de. Kimse gik cikarmayacak, bu polemikler cikmayacak, medyaya yuklenmesine gerek kalmayacak, GS'a da bok atmayacak, parasini alacak topunu oynayacak, kimseye orta parmagini gostermeyecek...

Aklima David Rivers geldi. Olimpiakos'ta oynarken son saniyelerde Panatinaikos'a karsi serbest atis atacakti. Birini atsa bile kazanacaklardi. 35 sayi falan atmisti zaten sicakti. Gerilim hat safhada, geldi cizgiye, zaten iyi atar, sicak vs. Derken kacirdi. Sevincten cilgina donen ev sahibi Pana taraftari salonu yikiyor, sakince gitti tribunlere, iki eliyle daha da bagirin gibi bir hareket yapti - hani Tarabya'da bizim usaklar sahnede yapar ya. Seyirci oyle tahrik oldu, ugultu oylesine artti ki, bizim evdeki televizyondan zatece patlak hoparlor sesi geliyordu. O ugultuda gitti, ikincisini atti, sesi kesti, bizim TV de rahatladi. Mesaj cok netti :)

Ben bugun Rivers'in sokakta bir Pana taraftarindan cekindigini sanmiyorum. Ama bizim cocuklar olsa ya orta parmagini gosterir (ornekleri coktur), ya Hido gibi soktuktan sonra donup guler, dil cikarir, kisacasi kendini kurtardiktan sonra asagilar. Rivers'in olayi gerilimin disa vurumu ve kendine guvenden gelen makul bir tepki iken, diger saydiklarim asagilik kompleksi degil de nedir?

No comments: