Sunday, January 16, 2011

Barcelona Günlükleri - Malaga

Bu sezon henüz hiçbir maçını kaçırmadığım, kaçırsam da tamamını indirip izlediğim üç takım var. Barcelona, ManU ve tabii ki de Beşiktaş. Son ikisi tamamen sempatizanlığımın ürünü. İlki ise gittikçe hayatımın en büyük aşkına dönüşmek üzere! Katalan çocuklardan çok şey öğrendim, öğrenmeye de devam ediyorum. Bugünden itibaren de -en azından bu sezon bitene dek- her maç sonrasında, o maçla ilgili gözlemlerimi sizlerle paylaşmayı bir görev biliyorum. Özellikle görev diyorum; çünkü kalan maçları Şota kardeşim gibi elimde not defterim ve kalemimle izlemeyi düşünüyorum. Abarttık di mi! :)
Notlarımıza biraz önce biten Malaga maçı ve önceki 18 maçtan aklımızda kalanlarla başlayalım:
  • La Liga'da 2010-2011 sezonunun ilkyarısı yarın akşam oynanacak maçla kapanıyo. Barcelona en yakın ve tek rakibi Real Madrid'in 4 puan önünde lider kapadı. Bunu da lig tarihinde iki yeni rekor kırarak yaptı. İlki topladıkları 52 puan, ikincisi ise attıkları 61 gol.
  • Dün fark ettim ki, Barcelona'nın o haftaki maçının gün ve saatini öğrenmek için fikstüre bakarken rakibinin kim olduğuna bakmıyorum. Başka söze gerek var mı?
  • Betis ve Deportivo maçlarında özellikle dikkatimi çekti: Babalar kornerleri paslaşarak kullanıyolar. Ama bu bizim bildiğimiz savunmanın dengesini bozmaya yönelik paslaşma değil. Bildiğin geri dönüp tekrardan oyun kurmaca. Bugünkü Malaga maçında biz dünyalıların bildiği gibi kullandılar çoğu köşe vuruşunu ama. Halihazırda tıkır tıkır işleyen bi sistem varken, uzun savunmalar karşısında risk almamak için böyle yapıyolar diye düşünüyorum. Başka fikri olan varsa ne olur üşenmesin, yazsın.
  • E aynı şey kale vuruşlarında ve geri paslarda da geçerli. Valdes mecbur kalmadığı müddetçe bizim degaj diye bildiğimiz o Maldonado hareketi yapmıyo. Futbolda anlam veremediğim birkaç kusurlu hareketten biridir bu. Zira çoğunlukla top kaybıyla sonuçlanır. Hatta durun, Buca maçında bunun istatistiğini tutiim ben. İşte şimdi çok abarttık, bir an önce toparlanıp kendime gelmem lazım. :)
En iyisi şimdilik bu kadar olsun. Geride kalan maçlara dair bu yazıda atladığım izlenimlerimi, bu konuda (aynı başlık üzerinden gidicez) sonraki yazılarımın arasına sıkıştırırım. E siz de halden anlarsınız canım...

No comments: