Sunday, January 16, 2011

Entel misin nesin?



Formulize edemedigim, ama edilebilecegine inandigim bir hadise var. Ve beceremedigimden yardimina ihtiyacim var. Kafamda bir seyi de toparlayamadim, buraya ben dagitayim, belki bir akilli gelir toparlar...

Simdi bu enteller Facebook'ta sunlari paylasiyor: Erkan Ogur, Pink Floyd, Ortacgil, The Beatles, Vedat Sakman, Ella Fitzgerald... Liste uzar gider de, sozun ozu paylasilan hep muzikalitesi tartisilmayacak isimler.

Sonra bakiyoruz Top10'lara paylasilanlarla ilgisi olmayan; Gokhan Ozen, Serdar Ortac, Ebru Gundes, Gulben Ergen vs.

Simdi sana soruyorum ey mp3-calarinda Serdar, Candan, Gulben olan sevgili dostum. Tum gun bunlari dinliyorsan, neden Ella'yi paylasiyorsun? Yok onun daha iyi bir sey oldugunu anliyorsan, digerlerine nasil tahammul ediyorsun? Daha iyi oldugunu anlamiyorsan, neden bize anliyomus gibi yapmaya bu kadar meraklisin?

Millet 5-10 sene evvel Nur Cintay okur, ama Cetin Altan paylasirdi. Simdi Yilmaz Ozdil'le ortayi buldu, kimse komplekse girmiyor... "Ozdil'i okudun mu?" "Ay okumam mi, bayiliyorum ona!!!".

Simdi muzik konusunda da rahmetliler gunu kurtariyor. Herkes Kazim Koyuncu hastasi. Onu dinlemek, anlamak bir sey... Ben bu kadar Karadeniz muzigine ilgili oldugumuzu bilmezdim. Acaba kac kisi gun icinde paylasmaktan ote onu dinliyor? Ben dinleyemiyorum, sarkilarinin bazilari guzel, ama hic tarzim degil. Suna da sahit oldum "Kazim sever misin?" "Olm o adam hayattayken de ben onun hastasiydim". Yine yine 0-1 basliyorsun.

Baris Akarsu'nun ne kadar cok seveni varmis. Rahmetli Ezgi'nin Gunlugu'nun Leyla'sinin icine disina etmis (soyleyisinde problem yok, siradan bir vokal, ama muzik skandal), ama herkes bayiliyor onun yorumuna. Husnu Arkan sag oldugundan anlamiyorlar, bir 50 seneye kadar onu da anlarlar nasilsa...

Herkes baskasina daha olmadigi bir yuzunu gostermeye cabaliyor. Herkes digerinden iyi. Hep Sezar'in hakki Sezar'a. Kaliteden asla odun verilmiyor... Ama Hande Yener, Kutsi falan satis rakamlarinda rakipsiz...

Edit: Farkettim ki benim asil uyuz oldugum Top10'da kimin oldugu degil. Paylasilanlar. Misal, Frank Sinatra - My Way gorunce cildiriyorum. Bunu paylasmadaki amacin "bakin soyle de bir sey var" demek olamayacagina gore, "ben bunu dinliyorum" demek. Sen onu youtube'dan dinliyorsan zaten zavallisin! Iyi bir muzik dinleyicisinde zibil cesit versiyonu CD'lerde olan, sikca dinlenen bir sarkiyi dinledigini anons eden ENTELLER bana dokunan.

Edit2: FB'tan bir okuyucu istegi uzerine ben neyi paylasirima bir ornek: Tommy Emmanuel, cok bilinmeyen, benim de yeni tanistigim bir yetenek: http://www.youtube.com/watch?v=qQhECkexmSI

Edit3: Diger bir soruya cevap vereyim; ben Top10'dan hic bir sey dinlemiyor degilim. Mesela Sila'nin sesi cok guzel, kayitlari da tek kelimeyle muhtesem. Sadece sarkilarina biraz kafam takiliyor; soz olarak bos, muzik olarak siradan sarkilari var. Sesine ve studyodaki elemanlarin becerilerine biraz yazik oluyor.

No comments: