Thursday, October 8, 2009

Greg Oden

Goruntuler USA takiminin 2009 yazindaki hazirlik kampindan. Greg Oden hucumda hala bilincsiz/kontrolsuz, hucum setlerinde pasi verdikten sonra sanki screeni nereye koyacaktim diye 1-2 saniye dusunuyor, bombosken smac icin topu indirip yukselmesi bile cok yavas. Ayrica, gectigimiz sezon genel olarak bir el-ayak kordinasyon eksikligi vardi, gordugum kadariyla hala da devam ediyor. Kondisyonu yetersiz ve faul problemine girmese, hatta dominant oynasa, bile su haliyle mac basina 30 dakikalari gorebilecegini hic sanmiyorum. Savunmadaki hareketliligi ve footworku o size icin gayet olumlu bu arada. Yorum yapmak icin hala cok erken farkindayim, ama Oden'den yararlanamadigi taktirde Blazers'in 2. turdan otesini goremeyecegini de biliyorum, endiseleniyorum.

2 comments:

alsakal said...

simdi buna yorum yazmazsam kendimi suclu hissederim. oden cok iyi olacak, buraya yaziyorum.. bu adam gercek efsane (sehir efsanesi degil). soyle ki; istatistikleri muhtesemken sag eli kiriliyor ve bir sene sadece sol elini aktif olarak kullanarak oynuyor ve yine iyi oynuyor. ciplak gozle de seyretmistim ama bizim noah ile horford birlik olup denize dokmustu. yine de fizigi ile etkileyici bir oyuncu. bu fizikte ve elleri bu kadar maharetlisi ewing'den beri ilk diyorlar zaten. simdi size tiras gibi gelmistir zira (video'yu izlemedim henuz ama) nba'da sicislari meshur. bunu agir kondisyon idmanlarina bagliyorum. uzun vadede verim alabilmek icin sakat oldugu donemde ust vucuduna epey yuklendikleri belli oluyordu. demem odur ki dwight howard gibi vucudu olamaz belki ama olawokandi benzetmesi agir olmus.. kesinlikle daha cabuk ve aktif bir oyuncu, idman yuku biraz hafifleyince goreceksiniz...

verne said...

olowokandi benzetmesini yapmamin nedeni 1. siradan buyuk umutlarla secilip elde patlayabilecegini orneklemekti. olowokandi de 1. siradan secildi ve hep bir patlama beklendi ama olmadi. belki sasiracaksin ama Oden'in sezon istatistikleri olowokandi'nin ilk 2 sezondaki istatistiklerinden kotu.

hala alcak postta sirtini dayayip oynayamiyor. hucumdaki tek opsiyonu perde koymak ve ribaund kolavalamak. ncaa'de bir efsane olabilir ama ozellikle bigmanler icin nba farkli bir arena ve maalesef Oden hala yer edinemedi. bence en ciddi problemi kordinasyon eksikligi, balansi yok, kontrolsuz, bu sanki fizik antremanlarindan daha ciddi bir problem.