Microsoft'tan mobil reklam pastasından biraz pay kapma yönünde yeni bir açılım (çok seviyorum bu kelimeyi bu aralar) geldi. Yapılan açıklamaya göre Mobil Davranışsal Hedefleme Çözümü adı altında bir uygulamayı test etmeye başlamışlar. Yani önceden sadece online yaptıkları şeyi mobil platforma da kaydırıyorlar Türkçesi.
Bu çözüm sayesinde reklamverenler belirli ürün katagorilerine daha önceden ilgi göstermiş tüketicileri hedefleyerek mobil reklamlarının etkisini ve yatırımın geri dönüşünü artırabilecekler. Microsoft bunu tabii ki kullanıcı istatistiklerini kullanıp tüketicileri ilgi kategorilerine göre sınıflandırarak yapacak. Şu an ellerinde reklamverenler tarafından satın alınabilecek 100 kadar ilgi kategorisi varmış.
Bu sınıflamayı yaparken kullanılan veri bir çok değişik kaynaktan derleniyor. Bunlar arasında Bing üzerinde aramalarda kullanılan anahtar sözcükler, Microsoft ağı üzerindki site ziyaretleri, Hotmail newsletter ları, XBox üyelikleri ve Windows Live profil bilgileri var. Bu kaynaklardan toplanan veriler kullanıcıların ilgi alanlarını anlamak ve en çok ilgili olabilecekleri kategoriye yerleştirilmelerini sağlamak için kullanılıyor.
Microsoft ad, adres, telefon numarası v.b. kişisel bilgileri toplamadığını belirtse de kullanıcıların önemli bir yüzdesi bunu özel yaşama tecavüz olarak algılıyor. Ama sen ben bu konuda ne düşünürsek düşünelim Microsoft, Google, Facebook bu işte bu kadar para olduğu sürece bunu yapmaya devam edecek..
No comments:
Post a Comment