Monday, September 14, 2009

Multimilyon Dolarlık bir Satınalım ile Adını Duyurmaya Aday Bir Network: Centrl

Yüksek lisans çalışmaları ile bilişim alanıyla ilgilenmeye başladığım andan itibaren mobil teknolojiler konusu ilgimi çekiyor. Amerika'da bulunduğum dönemde içinde bulunduğum maddi imkansızlıkların tetiklediği girişimcilik virüsü 2005'de ODTÜ Teknokent tarafından düzenlenen ilk YFYİ'de ( Yeni Fikirler Yeni İşler) finale kaldığımdan beri bünyemi esir almış durumda.


Özellikle lokasyon bazlı mobil reklamcılık konusunda zamanında çok kafa patlatmış ve bu alanda bir brainchild sahibi bir insan olarak "mobil lokasyon bazlı sosyal network" anahtar kelimelerinden bir kaçını içinde barındıran iş fikri ve girişimleri yakından takip ediyorum.



Bugün TechCrunch'da rastladığım ( aslında Mayıs 2008 gibi kurulmuş) Centrl bu yüzden ilgimi çekti. Kurucusunun da Bilkent mezunu olması cabası.


Centrl lokasyon bazlı bir sosyal network. New York merkezli firma yaptığı çalışmalarla mobil cihazlar ve web arasındaki boşluğu doldurmaya çalışmasıyla muadillerinin arasından sıyrılıyor (şimdiye kadar 500,000 USD sermaye toplamayı başarmışlar yatırımcılardan). iPhone, Android, Blackberry ve Nokia üzerinde koşan mobil uygulamaları ile Facebook, MySpace, iGoogle, Friendster, Ning, Hi5, bebo, Orkut, iTimes, ve Sonico gibi majör sosyal ağlara login olunabiliyor. Üyeler kendi arkadaşlarıyla lokasyon bilgilerini paylaşabiliyor. İndirim kuponları, restoran, bar, benzin istasyonu ya da çevredeki konser v.b. atraksiyonları browse edebiliyorlar (bu veriyi Yelp, Citysearch, Wikipedia gibi sitelerden alıyorlar). Bunun yanında kullanıcılar da content yaratıp share edebiliyorlar.

Şu anda 450,000 kullanıcıya ulaşmış sistemin kullanıcı sayısını artırması dolayısıyla reklam gelirleri ve değerini katlaması çok da zor gözükmüyor. İlgiyle izleyeceğim.



No comments: