Sunday, September 13, 2009

Paramparça Aşklar Köpekler


CNBC-e tarzinda ustalara saygi kusagi diyelim istersen Meksikali yonetmen Alejandro González Iñárritu'nun ilk filmi Amores Perros icin. Bu sanat yapiti icin duraksamadan sayfalarca karalayabilecegimin farkindaydim, hicbir sekilde arzuladiklarimi ifade edemeyecegimin de. Bu cikmaz icinde IMDB'den Iñárritu'yu biziklarken 3 yilda tamamlayabildigi filmi icin soylediklerine rastladim; bu film ancak bu kelimelerle anlatilir arkadas. Izlemediysen izle, izlet.


“dokunmak, kendime dokunmak istedim, kendimi yaşıyor hissetmek ve karakterlerle izleyicileri canlandırmak istedim. karşı çıkmak, ilgilenmek, eğlendirmek, hareket etmek ve kışkırtmak istedim. izleyicileri aralıksız, lunaparktaki raylı arabaların en tepelerine ve en altlarına götürmek istedim. karakterlerin mahçup olmalarına izin vermeden onları kameranın önünde; kendini izleyen seyircinin içinde gizli kalmış duyguları veya rahatsız edici utancı çıkarabilmek için çırılçıplak soymak istedim. bu açıdan, aktör ve aktrislerin filmdeki yürek parçalayan ve inanılmaz katkısı düşündüğümden de çok oldu.”

No comments: